Arkadaşlar çok ilgilenemiyorum kusura bakmayın. Yazmak istediğim kartlar var ama bir türlü geçemiyorum başına.

31 Ağustos 2011 Çarşamba

Vidyo Oyunları

Bu başlıkta birkaç oyunu ve etkilerini göstericem. Assassin's Creed çok sevdiğim bir oyundu. Ama ne zaman ki illuminatiyle tanıştım, o milyon dolarlık oyunun basit bir oyun olmadığını anladım. Biraz araştırdım ve birbiriyle bağlantılı çok ilginç şeyler buldum. Sonra youtube'a göz attım ve bunu fark edenin ilk ben olmadığımı anladım. Artık her oyunda mutlaka gerek çok az gerek çok fazla bir şeyler olduğunu düşünüyorum ama hepsini inceleyemem tabi ki. Bir de Knight Online'dan bahsedicem. Ondan önce illuminatinin tarihiyle başlamak istiyorum.

Illuminatinin kökeni Tapınak Şövalyeleri'ne dayanmaktadır.
Haçlı Seferleriyle 1099'da Kudüs ele geçirilmiştir. İşte Tapınakçılar tarikatı da bu kutsal topraklar üzerinde kurulmuştur. Tarikatın kurucuları Kudüs'teki haçlı kralının büyük desteğini gördüler. Görevleri buraya gelen hacıları korumaktı. Kral, onlara çok kutsal bir yer olan Hz.Süleyman Tapınağı'nın inşa edildiği tepeyi hediye etti. Hz.Davut'un inşasına başladığı tapınak o ölünce oğlu Hz.Süleymanla devam etmiştir. Zamanla yıkılan tapınağın yerine Yahudi kral Herod tarafından yeni bir tapınak inşa edilmiştir. Bu tapınak da M.S.70 yılında Roma imparatorluğu tarafından yıkılmıştır. Romalılar bu bölgeye saldırıp Yahudileri uzaklaştırmışlardır. Aradan bin yıl geçtikten sonra Tapınak Şövalyeleri buraya geldiklerinde artık o toprakların üzerinde Mescid-i Aksa bulunmaktaydı. Bu yerin gizemi tapınakçıları derinden etkilemişti ve araştırmalara başlamışlardı. İlluminatinin temeli olan Kabala öğretisiyle burada tanıştılar. Kökeni Eski Mısır'a dayanan Kabala her türlü büyü ritüelinin, gizli ve karanlık bilimin temelini oluşturur. Bu öğretiyle tanıştıktan sonra Hristiyanlıktan uzaklaşmaya başlamışlar ve yaşam biçimleri değişmiştir. Gizli bir örgüt kimliğine bürünmüşler, Papa ve krala karşı çıkmışlar ama dışarıda eski kimliklerini devam ettirmişlerdir. 1186'da Selahaddin Eyyubi tarafından Kudüs ele geçirildiğinde halka dokunulmamasına rağmen Tapınakçılar bir bir idam edilmeye başlamıştır. Araplardan öğrendikleri geometri gibi bilimler sayesinde denizcilikte ustalaşan Tapınakçılar Kudüsten kaçmak zorunda kalmıştır. (Vasco De Gama, Cristoph Colomb gibi büyük denizcilerin Tapınak Şövalyesi olduğu bilinmektedir.)

Tapınak Şövalyeleriyle ilgili tarihin buradan sonra kalan kısmını incelemiycem çünkü bu başlık için bu kadarı yeterli. Aslında Assasin's Creed: Brotherhood Avrupa'da, ondan sonra çıkan oyun da Osmanlı'da geçiyor ama bize bu kadar bilgi de yeter. Tapınak Şövalyeleriyle ilgili daha fazla şey öğrenmek isterseniz bu konu hakkında istemediğiniz kadar kitap ve belgesel var. Hatta filmlere de konu olmuştur.

Tapınak Şövalyelerinin ortaya çıktığı dönemde başka bir gizli örgüt daha kurulmuştur. Hasan Sabbah tarafından kendilerini İslam için öldürmeye adamış bir topluluk dağlarda örgütlenmeye başlamıştır. Hasan Sabbah'ın asıl amaçları Tapınak Şövalyeleriyle savaşmak olmasa da sürekli onlarla mücadele etmiştir. Çünkü örgütünün bir amacı da Allah'a karşı gelenleri öldürmekti. (Yanlışım varsa düzeltin.) Adamlarının daha cesaretli olması ve onları bir bakıma kontrol edebilmek için haşhaş içiriyordu. Bu yüzden örgütün adı zamanla Haşhaşiler olmuştur. İngilizcedeki assassin(suikastçi) kelimesinin kökü de burdan gelmektedir.

Assassin's Creed'in konusu da Haşhaşilerle Tapınakçıların mücadelesidir. Biz oyunda Haşhaşi yani Assassin oluyoruz. Bize sürekli görev veriliyor ve genelde Tapınakçılar'a suikast düzenliyoruz. İlk oyun çıkalı baya olduğu için tam hatırlamıyorum ama Türklerle savaşıyorduk. Sanırım o Türkler de Selçuklulardı. Hasan Sabbah'ın biyografisini okursanız asıl amacının Selçuklu'dan intikam olduğunu görürsünüz. Bir de ilk oyunda Kudüs'e girerken hata veriyordu bilgisayarda. Korsan oyun alırsanız böyle olur :) Yani ilk oyundan bile anlaşılacağı üzere bu oyun aslında Tapınakçıların ilk ortaya çıktığı zamanları anlatıyor. Ama oyundaki ayrıntıları şimdiki bilgilerimle inceleyebilmem için baştan sona bitirmem gerek o da çok zor yani. Her neyse şimdi başkaları da fark etmiş dediğim şeylere gelicem. Ayrıca oyunda yönettiğimiz Altair, aslında El Tahir'dir ve o da fedailerden biri olmakla beraber Melikşah'ı öldürmüştür.

Bu vidyoda oyunun sonunda çıkan sembolleri bize gösteriyor. Yani illuminatinin sembolizmi çıkıyor yine karşımıza. İlk başta karşımıza bir barkot çıkıyor. Sayılar 12212012. Ayırırsak 12/21/2012 yani binlerce yıldır yeryüzünde olmasına rağmen 2012'ye 2yıl kala gündeme getirilmiş Maya Takviminin bitiş tarihi. Üstelik bir de filmi yapılmış, bunla da kalınmamış bizlere zenginlerin yani diğer bir adıyla Masonların hayatta kalıcağının mesajı verilmiştir. O tarihte şu olacak diyemez hiç kimse ama bir şey olacağı kesin bence. Çünkü son zamanlarda her şey o tarihe çıkmaya başladı. Kıyamet senaryolu filmler ve klipler sıklaştı. Britney Spears'ın Till The World End şarkısı 21st December 2012 diye başlıyor mesela.

Onun hemen üstünde kod şeklinde yazılmış bir piramit görünüyor. Sağ alttan başlayıp üste doğru okuduğumuzda şu yazıyı çıkıyor karşımıza : "They drained my soul and made it theirs.I drain my body to show you where I saw it." Türkçesi : Ruhumu benden aldılar ve kendilerinin yaptılar.Sana onu nerde gördüğümü göstermek için vücudumu kuruttum. Burdan sonra derin anlamlı semboller giriyor işin içine. Adam az çok açıklamaya çalışmış ingilizcesi olan izlesin. Ben yarım yamalak çeviriyorum yanlış bilgi vermeyim şimdi.:) Biraz ilerleyince karşımıza piramitin içinde göz çıkıyor. Amerikan dolarında da olduğu gibi bu sembol illuminatinin olmazsa olmazıdır. Arada bir de pentagram var. İlkokulda çizdiğimiz yıldız yani bildiğin. Amerikan dolarına pentagramı yerleştirdiğiniz zaman işaretlediği harfler ASMON oluyor. Yani MASON'un şifrelenmiş hali.
 
Washington'un yukardan şehir planına bakınca da bir köşesi Beyaz Saray olan bir pentagram çizilebiliyor. Koca şehri buna göre mi inşa edecekler saçmalama demeyin. İlluminatinin sembolizminde yapı mimarisi çok önemlidir. Bakın temsili pagan tanrısı olan 'baykuş'u hükümet binasının mimarisine nasıl yerleştirmişler.

Her neyse. Biraz daha ilerleyince her şeyi gören göz 'Ra'nın Gözü' ile karşılaşıyoruz. Orayı geçince yerde üç tane piramit görüyoruz. Bu da vidyoyu hazırlayanın da yazdığı gibi 3 Kralın hikayesini temsil ediyor. Zeitgeist'i izleyenler hatırlar bunu.
Assassin's Creed 2'nin sonuysa bundan çok daha karmaşık. Tam olarak anlamadığım için ve uzun sürceği için yazamıyorum. Ama inanın bundan çok daha ilginç, korkunç ve karmaşık.
Assassin's Creed'in hikayesi'ni okumanızı tavsiye ediyorum. Bir bölüme kadar belki normal okuycaksınız belki yine bir şeyler dank edicek ama zaten dediğim yerde bu yazdıklarımın komplo teorisi olmadığını ve illuminatiyle ilgisini anlıycaksınız. ;)

Gelelim Knight Online'a. İşin sembolizm kısmına gelmeden önce kendi izlenimlerimi aktarıcam. Bakın KO ilk çıktığı zamanlarda ben de oynardım. Bağımlılık yapar ve zamanla para yatırmaya da başlarsın. Oyunun büyük bölümü yabancıydı ben oynarken. Geçen bir arkadaşımla konuştum 3 senedir oynuyorum 1 tane yabancıya denk gelmedim dedi. Oyunda bir sürü server var, hepsi full çekiyor ve hepsi de Türk. Lafı şuraya getiriyorum. Küçük büyük herkes internet cafelerde evlerinde bu boş oyunla vakit öldürüyor. Para kaybediyor. Üstelik de bu oyun şu anda sadece Türkiye'de oynanıyor. Yani bir bakıma Türk gençliğini günlük hayattan uzak tutuyor. Mesela arkadaşıma anlatıyorum bak bu oyunda şunlar var diye. Biliyorum ama yine de oynuyorum diyor. Bir şeylerin önüne böyle geçemeyiz.

En az kitap okunan ülkelerden biriyiz. Çocukluğunda kitap okuma isteğini kazanmamış birisi büyüdüğünde birdenbire okuma isteği kazanamaz. Bu oyunun veya oyunların bu konuda etkisi çok büyük. Ben ve sen de dahil hepimiz okuldan kaçıp internet cafeye gidebilmenin yollarını aradık. Bir konuda yeşilçamdan vidyo göstermiştim. İşte oradaki adamın dediği gibi oluşturmak istedikleri jenerasyonu yaratıyorlar. Şu günlerde yine aynı laf herkesin ağzında : Nerde o eski bayramlar? Daha yaşım bunu diyebilcek hakkı kazanmamışken bile gerçekten de eski bayramlar böyle değildi diyebiliyorum.

Fotoğrafları bulamadığım için size direk vidyoları göstercem. İlk çıktığı zaman KO oynayıcılarını baya bir ilgilendirmişti bu vidyolar. Sonra hemen "Dıdısının dıdısını yaparsak da bu oluyo ona bakarsan" tarzı vidyolar hazırlandı oyunun savunucuları tarafından. Halbuki illuminatinin kullandığı sembolizmi bilmeden direk komplo teorisi damgasını vuruyorlardı.
                                                         
                                               Bu 1. Bölüm
                                                 Bu da 2. Bölüm

Bu da Burnout Paradise'ın açılış logosu. Amerikan dolarındaki piramit ve her şeyi gören göz.


Daha fazla oyunla ilgili inceleme yapmak isterseniz youtube'da çok güzel tespitlerin yapıldığı vidyolar var. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

9 yorum:

  1. yazılarını okuyorum, devam et asla bırakma.

    YanıtlaSil
  2. paragraf kullanmayı öğrenmezsen hiçbir yazını okumam bilader.

    YanıtlaSil
  3. Aslında paragraf kullanıyorum ama boşluk bırakmıyodum. Biraz düzenledim. Daha hoş oldu sanki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeş merhaba yazıların çok güzel olmuş 2018 yılındayız ama bırakmayıp devam etseydin be bilader :(

      Sil
  4. baya adam oldu ya. diğer türlü insan bir alt satırı bile kestiremiyor. okunurluk çok düşünüyor.

    dur okuyayım bari :D

    YanıtlaSil
  5. Güzel yazmışsın adamım. Devam et.

    YanıtlaSil
  6. Assassin's Creed'te tapınak şövalyeleri ile olan savaş anlatılıyor sembolizm olması normal yani :) o sembollerde gelecekteki tapınakçılar tarafından kaçırılan desmond'un tutulduğu yerde görülmekte zaten.

    YanıtlaSil
  7. Hasan sabbahın İslam dini ile alakası yok. yazıda İslam için ölüyorlardı demişsin. bu ifade tamamen yanlış.

    YanıtlaSil